Портал засновано за підтримки Донецького обласного благодійного Фонду сприяння освітнім інтелектуальним інвестиціям (свідоцтво про Держреєстрацію № 402, видане 04.11.2008 р. Головним управлінням юстиції у Донецькій області, свідоцтво про Держреєстрацію серія А00 № 729147, видане 11.11.2008 р. Слов'янським міськвиконкомом). Портал зареєстровано Держкомітетом з інформатизації України 16.10.2009 р. (лист № 1737/05-09) як електронний інформаційний ресурс.
УКР
РУС
 
ШАТАЛОВ ВІКТОР ФЕДОРОВІЧ
 
  Версия для печати

ВХІД             Реєстрація

ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРСОНАЛІЇ / Шаталов Віктор Федоровіч

Шаталов Віктор ФедоровічШаталов Віктор Федорович (нар. 01.05.1927) – педагог-новатор, творець оригінальної технології інтенсивного навчання, заслужений учитель УРСР (1987), народний учитель СРСР (1990).

Народився в м. Сталіно (нині Донецьк). Учасник Великої Вітчизняної війни. В 1953 р. закінчив Сталінський педагогічний інститут.

Ще в період навчання в інституті почав займатися педагогічною роботою в школі, а з 1956 р. вів експериментальну роботу з учнями загальноосвітніх шкіл.

З 1973 р. В. Ф. Шаталов являвся науковим співробітником Науково-дослідного інституту педагогіки УРСР, а з 1985 р. – керівником Донецької лабораторії  проблем інтенсифікації навчально-виховного процесу НДІ змісту і методів навчання Академії педагогічних наук СРСР. У 1992 р. був запрошений працювати доцентом Інституту післядипломної освіти в Донецьку.

У створеній В. Ф. Шаталовим технології використовуються авторські методичні матеріали, що представляють програмний матеріал головним чином у вербально-графічній формі (у вигляді певних малюнків, схем, які поєднують наочну і смислову інформацію) й спрощують процес його викладення і сприйняття.

Шаталов Віктор ФедоровічЗамість традиційних домашніх завдань застосовуються великі «пропозиції», обсяг і складність яких варіюються на етапах навчання з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Технологія В. Ф. Шаталова припускає використання різноманітних нестандартних форм обліку й контролю знань кожного учня на кожному уроці, що дозволяє відмовитися від учнівських щоденників та класних журналів. Також практикуються оригінальні форми взаємоперевірки учнів, у тому числі з метою збільшення часу для розв'язання завдань високої складності й розвитку продуктивного мислення.

Схвальні відгуки в засобах масової інформації (часопис «Юність», газети «Комсомольська правда», «Вчительська газета», «1 вересня» та деякі інші) про розроблену В. Ф. Шаталовим технологію (систему) інтенсивного навчання та результати, які досягаються учнями, не виключали критичності в оцінках практики втілення авторських ідей в роботу школи.

Зокрема, після публікації «Навчальних завдань з математики для роботи з опорними сигналами в 4 класі» (Вчительська газета, 1 серпня, 11 серпня, 20 серпня, 29 серпня 1987 р.) відомий методист-математик А. А. Столяр виступив на шпальтах часопису «Математика в школі» зі статтею «Тривожні сигнали» (1988. – № 1), у якій запропонував широкому загалу вчителів загальноосвітніх шкіл детальний аналіз математичної і методичної «безглуздості і багатьох помилок», тиражованих автором опорних сигналів.

Час показав, що ідеї В. Ф. Шаталова краще оцінені вчителями-практиками, ніж ученими. Про це свідчить відсутність подальших пошуків у напряму, закладеному ним, а також раритетність опорних конспектів як специфічного виду навчальних посібників, потрібних учням для успішного навчання.

Віктор Федорович Шаталов нагороджений орденом Миколи Чудотворця за примноження добра на землі, визнаний гідним премії Сороса, обраний Почесним президентом італійської літературно-історичної «Асоціації Данте Аліг’єрі».

Рейтинг DVK WebDev заказать курсовую в Харькове